dimecres, 11 de febrer del 2015

COM FER UN FÒSSIL D'AMBRE?

A l'assignatura de biologia estem treballant els fòssils. 
Un treball optatiu és elaborar un fòssil nosaltres mateixos, i jo he decidit fer un ambre. Aquí us ensenyo com l'he fet i el resultat final.

Material necessari:

  • Un insecte (Jo he utilitzat una vespa)
  • Plastilina
  • Un ganivet o un objecte tallant
  • Una pedra 
  • Un vas de precipitats
  • Resina
  • Tint 
  • Catalitzador
  • Cinta de pintor
  • Sabó
Procediment:

1. Agafeu la pedra i cobriu-la amb plastilina abundantment, com si féssiu una croqueta.

2. Quan estigui ben coberta, agafeu el ganivet i partiu-la en dos. 

3. Retireu la pedra amb compte i us quedarà una cosa semblant a la imatge.



4. Ara toca preparar la resina. Primer, aboqueu-ne una mica en un vas de precipitats.













5. Afegiu-hi dues gotes de tint de color groc/ocre i una mica de vermell.



6. Feu caure unes quantes gotes de catalitzador. 



7. La resina ja està llesta, només cal barrejar-ho tot bé. És hora d'untar bé l'interior del motlle de plastilina amb sabó, perquè després us sigui més fàcil de treure.



8. Amb molta cura, aboqueu una mica de resina en una part del motlle i col·loqueu-hi la vespa a sobre, sense pressionar, perquè sinó s'enfonsaria. 
Feu el mateix procediment en l'altra part del motlle (Bé, sense la part de la vespa, que ja la tenim col·locada...)



9. Finalment, quan hagin passat uns vint minuts, uniu les dues part del motlle, tenint en compte que encaixin bé. Per que no es mogui, jo ho vaig enrotllar tot amb cinta de pintor.

Només ens cal esperar. En el meu cas vaig estar tres dies abans d'obrir-lo, per tant, paciència!



Notes:

·Jo vaig treure tot el material per fer-lo de casa, però si no en teniu el podreu comprar en una drogueria.
·El catalitzador és una substància que fa que reaccioni més ràpid la resina, i per tant s'assecarà amb menys temps.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada